Кадіївський педагогічний коледж



Онлайн-заняття науково-екологічного аналізу «Чорнобильська катастрофа та її екологічні наслідки»

У рамках відзначення Міжнародного дня пам`яті Чорнобильської трагедії та в межах Днів науки в коледжі для здобувачів освіти викладачкою природничих дисциплін було проведено заняття в дистанційному форматі науково-екологічного аналізу «Чорнобильська катастрофа та її екологічні наслідки». За Міжнародною шкалою ядерних подій Чорнобильська аварія оцінюється по максимальному 7 рівню й характеризується як «важкі наслідки для здоров’я людини та для навколишнього середовища». Трагедія забрала життя тисяч людей, стала причиною багатьох онкологічних захворювань, принесла величезні збитки для навколишнього середовища. Жахливі наслідки цієї трагедії відчуваються й досі.

Викладачка нагадала освітянам, що вночі 26 квітня 1986 року в 1:23 на ЧАЕС стався вибух і викид в навколишнє середовище до 380000000 кюрі радіоактивних речовин, зокрема ізотопів урану, плутонію, йоду-131, цезію-134, цезію-137, стронцію-90. Всього в атмосферу було викинуто близько 520 небезпечних радіонуклідів. Загальна площа радіаційного забруднення України склала 50 тисяч квадратних кілометрів в 12 областях. Також були забруднені 46,5 тисяч квадратних кілометрів території Білорусі. За офіційними повідомленнями, відразу після катастрофи загинула 31 людина, а 600000 ліквідаторів, які брали участь у гасінні пожеж і розчищенні, отримали високі дози радіації.

Здобувачі освіти дізналися, що згідно з офіційними даними, радіоактивному випромінюванню піддалися майже 8400000 мешканців Білорусі, України, Росії та країн Європи. Забруднено близько 155000 кв. км території, сільськогосподарські угіддя площею майже 52000 кв. км: забруднені цезієм-137 і стронцієм-90 з періодом напіврозпаду в 30 і 28 років. Майже 404000 людей були переселені, проте мільйони як і раніше живуть в умовах, коли залишкова дія, що зберігається, створює цілу низку небезпечних наслідків.

Під час заняття викладачка використовувала презентацію з інформаційним матеріалами, ілюстраціями, архивними документами та посиланнями на картосхеми й атласи, контрольні питання. Заняття сприяло кращому усвідомленню здобувачами освіти екологічних проблем Чорнобильської катастрофи та вихованню молоді, здатної приймати виклики сьогодення та майбутнього, створювати нові безпечні технології не тільки в енергетиці, але й інших сферах суспільного життя.
















© ВСП «Кадіївський педагогічний фаховий коледж Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2016