Консультації для викладачів та здобувачів щодо роботи у новій системі Moodle
У липні, вересні та жовтні заступницею директора коледжу були проведені консультації для викладачів та здобувачів освіти щодо роботи в новій системі управління навчанням Moodle. Ці консультації відбулися в дистанційному форматі за допомогою платформи Google Meet, що дозволило забезпечити безперешкодний доступ до інформації для всіх учасників навчального процесу. Метою заходів було ознайомлення викладачів і студентів з функціональними можливостями Moodle, підготовка до ефективної роботи з цією платформою та вирішення технічних питань, що виникали у користувачів.
Консультація для викладачів (липень)
Липнева консультація була присвячена викладачам, які мали бути готовими до початку нового навчального року і роботи з новою системою управління навчальним процесом. Викладачі потребували ознайомлення з базовими функціями платформи, її можливостями для створення курсів, організації навчальних матеріалів та управління студентською активністю. Основна мета цієї консультації полягала у тому, щоб викладачі змогли впроваджувати нові технології навчання і використовувати їх для проведення занять у дистанційному форматі.
Протягом консультації розглядались такі питання:
1. Ознайомлення з інтерфейсом Moodle. Викладачам показали, як увійти в систему, налаштувати профіль і створити навчальні курси. Були розглянуті ключові компоненти платформи: створення розділів курсу, додавання матеріалів (лекції, презентації, відео), а також інтерактивних елементів, як-от тести, опитування та форуми.
2. Організація навчального процесу. Окрему увагу приділили тому, як використовувати Moodle для дистанційного проведення занять, коли студенти можуть самостійно вивчати матеріали та виконувати завдання у зручний для них час. Викладачам було показано, як додавати завдання.
3. Оцінювання та зворотний зв’язок. Викладачі отримали детальні інструкції щодо оцінювання завдань у Moodle, автоматизованої перевірки тестів, надання зворотного зв’язку та виставлення балів. Було розглянуто, як налаштовувати критерії оцінювання для різних типів завдань та як використовувати систему для зручної перевірки студентських робіт.
4. Комунікація в системі. Moodle дозволяє організовувати комунікацію між викладачами та студентами через внутрішні повідомлення, форуми, а також спеціальні чати для обговорення конкретних тем або завдань.
Після завершення консультації викладачі отримали додаткові матеріали та інструкції для самостійного ознайомлення та опрацювання інструментів системи.
Протягом вересня-жовтня 2024 року викладачі коледжу пройшли курси підвищення кваліфікації з питань організації цифрового навчання для науково-педагогічних працівників на освітньому порталі Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Курси розроблено Семеновим М. А. - доцентом, кандидатом педагогічних наук, Кротких В. Д. - асистентом кафедри інформаційних технологій та систем, головним адміністратором освітнього порталу університету.
Викладачі удосконалили знання та професійні цифрові компетентності щодо цифрової грамотності; опанували методиками розроблення цифрових курсів і цифрових педагогічних інструментів для оцінювання й моніторингу навчального прогресу здобувачів освіти з урахуванням принципів послідовності, доступності та інтерактивності; оволоділи методиками співпраці та колективної роботи через використання онлайн інструментів і методиками організації медіаосвіти для розвитку критичної грамотності та аналізу медійного контенту; сформували навички використання ігрових технологій в освітньому процесі для підвищення мотивації та залучення здобувачів освіти до навчання, вміння впроваджувати peer-to-peer взаємодії, онлайн-дискусій і віртуальних класів для залучення здобувачів освіти до активної діяльності, а також використання фасилітації для підтримки цифрового навчального процесу; вдосконалили здібності щодо використання цифрових інструментів для забезпечення цифрової безпеки та етики в Інтернеті під час цифрового навчання.
Після завершення всього цифрового навчального курсу викладачі успішно пройшли атестацію у формі захисту проєкту та захисту лабораторних робіт і отримала Сертифікати про підвищення кваліфікації з питань організації цифрового навчання для науково-педагогічних працівників обсягом 3 кредитів ECTS (90 годин).
Консультація для здобувачів освіти (вересень-жовтень)
У вересні-жовтні було організовано консультації для здобувачів освіти. Метою цих зустрічей було ознайомлення здобувачів освіти з системою Moodle, зокрема з її основними функціями, які будуть використовуватись у навчальному процесі. Для студентів було важливо зрозуміти, як отримувати доступ до курсів, завантажувати навчальні матеріали та виконувати завдання.
Консультація для здобувачів включала наступні теми:
1. Вступ до роботи з Moodle. Студентам показали, як увійти до системи, налаштувати свій профіль та знайти необхідні курси. Було наголошено на важливості регулярного відвідування платформи для своєчасного отримання інформації про нові завдання та навчальні матеріали.
2. Навчальні матеріали та завдання. Окремо було продемонстровано, як студенти можуть переглядати матеріали курсу, завантажувати файли, переглядати відеолекції та проходити тести. Студентам було також роз’яснено, як виконувати завдання та завантажувати свої роботи для перевірки.
3. Оцінювання і зворотний зв'язок. Студентам показали, як переглядати свої оцінки та отримувати зворотний зв’язок від викладачів через систему. Було також роз’яснено процес повторного виконання завдань у разі потреби та можливості коригування результатів.
Консультація пройшла у форматі інтерактивного вебінару, під час якого студенти могли ставити запитання щодо використання системи.
Проведені консультації стали важливим етапом у процесі впровадження нової системи Moodle для дистанційного навчання. Завдяки використанню платформи Google Meet вдалося забезпечити широку участь як викладачів, так і студентів. Окрім ознайомлення з технічними аспектами роботи в Moodle, консультації сприяли підготовці всіх учасників навчального процесу до роботи в умовах дистанційного навчання.
Результати консультацій показали, що як викладачі, так і студенти успішно адаптувалися до роботи в новій системі. Завдяки отриманим знанням, викладачі змогли ефективно організовувати навчальний процес, а студенти – своєчасно виконувати завдання та отримувати зворотний зв'язок.
У майбутньому планується продовжувати проводити такі консультації та надавати додаткову підтримку всім учасникам освітнього процесу для вдосконалення роботи в системі Moodle та інших технологіях дистанційного навчання.