Науково-практичний вебінар «Природа та екологія очима дитини: як формувати екологічну свідомість у дошкільників»
22 квітня, в рамках традиційних Днів науки, в коледжі відбувся науково-практичний вебінар «Природа та екологія очима дитини: як формувати екологічну свідомість у дошкільників», організований для студентів спеціальності «Дошкільна освіта». Захід став важливою складовою професійної підготовки майбутніх вихователів, спрямованою на поглиблення їхніх теоретичних знань та практичних навичок у сфері екологічної освіти дітей дошкільного віку.
Особливу увагу було приділено науково обґрунтованим методикам та практичним підходам, які сприяють розвитку у дітей ціннісного ставлення до природи, розуміння взаємозв’язків у екосистемах та усвідомлення необхідності збереження довкілля.
Під час вебінару були детально проаналізовані наступні ключові аспекти:
Теоретико-методологічні засади екологічного виховання дошкільників: Проаналізовано психолого-педагогічні механізми формування екологічної свідомості на ранніх етапах розвитку особистості, обґрунтовано важливість системного та інтегрованого підходу до екологічної освіти. Окрему увагу приділено впливу природи на всебічний розвиток дітей дошкільного віку: розглянуто, як природне середовище формує емоційну сферу дитини, її допитливість, пізнавальну активність та фізичне здоров'я. Також було підкреслено ключову роль вихователя у формуванні екологічної свідомості: акцентовано на важливості організації екологічно розвивального середовища, систематичних цілеспрямованих спостережень у природі та активного залучення дітей до експериментальної діяльності.
Інноваційні методи та форми екологічної діяльності: Представлено сучасні педагогічні технології, спрямовані на активізацію пізнавальної діяльності дітей у процесі ознайомлення з природою. Розглянуто ефективність ігрових методів, дослідницької діяльності та практичної взаємодії з довкіллям у процесі екологічного виховання.
Особливу увагу було приділено практичному аспекту екологічного виховання, адже ефективне засвоєння знань можливе лише через безпосередній сенсорний досвід дітей.
Важливим елементом вебінару стала демонстрація практичного досвіду студентів, які провели низку екологічно спрямованих заходів з дітьми дошкільного віку. Зокрема, студенти представили змістовні фотозвіти, що ілюстрували впровадження наступних форм роботи:
Експериментальна діяльність: Проведення простих дослідів з водою, що демонстрували її якості, ролі у житті людини та природи, а також дослідів з ґрунтом, спрямованих на ознайомлення з його властивостями та значенням для рослинного світу.
Дидактичні ігри: Організація та проведення дидактичних ігор екологічного спрямування, таких як «Кругообіг води»: пояснення природних явищ у доступній формі; «Як люди використовують воду»: формування уявлення про значення водних ресурсів у житті людини, «Прикрась дерево листочками»: спостереження за сезонними змінами в природі, що сприяли засвоєнню дітьми екологічних знань у цікавій та доступній формі.
Спостереження: Організація систематичних спостережень за життям птахів у зимовий період (як птахи пристосовуються до холодного періоду, як їм допомогти), а також за змінами, які відбуваються у житті дерев та кущів навесні (розпускання бруньок, поява листя, цвітіння), що розвивало у дітей спостережливість та вміння фіксувати природні явища.
Праця в природі: Залучення дітей до практичної діяльності з висаджування квітів на клумбах (знайомство з етапами догляду за рослинами) та створення городу на підвіконні (спостереження за ростом зелені, розвиток відповідальності в дітей), що формувало у них відповідальне ставлення до рослин та розуміння важливості праці для збереження довкілля.
Представлені фотозвіти стали наочним підтвердженням ефективності теоретичних знань, отриманих студентами під час навчання, та їхньої готовності до практичної реалізації завдань екологічного виховання у закладах дошкільної освіти.
Дякуємо студентам за активну участь та змістовні фотозвіти, що стали цінним внеском у обмін педагогічним досвідом.







